Anadolu Grubu’nun üniversite öğrencilerinin yenilikçi projelerini hayata geçirme hedefiyle sürdürdüğü Bi-Fikir KAP’ta bu yılın kazananları belli oldu. Anadolu Grubu’nun inovasyon platformu Bi-Fikir kapsamında düzenlenen Bi-Fikir KAP’a 5 yılda 1074 proje önerisi geldi. Finale yükselen 9 proje arasından Biyolojik Renk Pigmenti Üretimi birinci, Hidrojel ile Su Verimliliği ikinci, Biyoplastik Üretimi ise üçüncü oldu. Sırasıyla 30 bin, 20 bin ve 15 bin TL ile ödüllendirilen başarılı projeler Anadolu Grubu şirketlerinde uygulamaya alınma fırsatı elde ettiler.
Anadolu Grubu’nun, üniversite öğrencilerinin yenilikçi ve yaratıcı fikirlerini hayata geçirme hedefiyle düzenlediği Bi-Fikir KAP’ın (Kariyerini Anadolu Grubu’nda Planla) finali Anadolu Grubu Genel Merkezi’nde gerçekleştirildi. Anadolu Grubu çalışanlarına yönelik inovasyon platformu Bi-Fikir kapsamında, üniversite öğrencilerinin projeye dahil edilmesiyle hayata geçirilen Bi-Fikir KAP’ın final etkinliğine; Anadolu Grubu üst yönetimi, üniversite öğrencileri ve mentorlar katıldı. Etkinlikte, yarı finali başarıyla tamamlayarak finale kalan 9 projenin sunumu yapıldı. Biyolojik Renk Pigmenti Üretimi projesini Adel Kalemcilik ile gerçekleştiren Özge Karaçay, Hümeyra Uğurluay ve Şehnaz Can birinci, Hidrojel ile Su Verimliliği projesini Anadolu Efes ve Anadolu Etap ile gerçekleştiren Özge Karaçay ve Yazgı Akman ikinci, Biyoplastik Üretimi projesini Anadolu Etap ve Adel Kalemcilik ile gerçekleştiren Eylül Er ve Sezer Acar ise üçüncü oldu. Organizasyonda birinciye 30 bin, ikinciye 20 bin ve üçüncüye 15 bin TL ödül verildi.
Anadolu Grubu İcra Başkanı Hurşit Zorlu, Grubun yenilikçi ve girişimci ruhunun en önemli simgelerinden biri olan inovasyon platformu Bi-Fikir’i 5 yıl önce üniversite öğrencilerine açarak çok doğru bir adım attıklarını vurguladı. Zorlu: “Gençler, geleceğin çalışanları, üreticileri ve mucitleri olarak her zaman stratejilerimizin odağında yer alıyor. Bi-Fikir KAP ile üniversite öğrencilerine yenilikçi fikirlerini hayata geçirirken, inovasyona önem veren, teknolojiyi kullanan bir ortamda kariyer fırsatı sunuyoruz. Bu kapsamda, 5 yılda 180 farklı üniversiteden toplam 1074 proje önerisi toplandı. Gelecekte şirketlerimizde önemli pozisyonlarda yer alabilecek gençlerin programımıza katacağı yeniliklerle ürettiğimiz değerin katlanarak artacağına inanıyoruz” diye konuştu.
5 yılda 1074 proje başvurusu geldi
Bi-Fikir KAP ile üniversite öğrencilerinin fikirleri kap.bi-fikir.com adresi üzerinden toplandı. Anadolu Grubu şirketlerinin projeler ile ilgili görüşleri alınarak yarı finale yükselen 20 proje arasından seçilen 9 proje önerisi inovasyon kampına katılmaya hak kazandı. Bu ekipler için 8 Mayıs 2023 tarihinden başlamak üzere bir inovasyon kampı uygulandı. Program kapsamında, ilgili projelerin ekip üyelerine, müşteri analizi, fikir hayata geçirme, pazarlama ve prototipleme konularında eğitimler verildi. Seçilen projeler için, ilgili şirketlerden konusunda uzman mentorlar atandı. Bu sürecin ardından 9 ekip, Bi-Fikir KAP finalinde yarışmaya hak kazandı. Finalde gerçekleştirilen sunumlar sonrasında, Anadolu Grubu şirketlerinden jüri üyelerinin değerlendirmeleri sonucu en başarılı üç proje belirlendi. Finalde 1. olan proje ekibi 21 Kasım 2023 tarihinde düzenlenecek Anadolu Grubu Bi-Fikir Festivali’nde projelerini paylaşacak, başarılı projeler alanına göre Anadolu Grubu şirketlerinde uygulama fırsatı elde edecek.
Anadolu Grubu Hakkında
Anadolu Grubu, “Anadolu’yu dünyaya, dünyayı Anadolu’ya bağlayan yıldız” olma vizyonuyla bugün 19 ülkede, 80’e yakın şirketi, 86 üretim tesisi, 6 Ar-Ge merkezi ve 80.000’den fazla çalışanı ile faaliyetlerini bira, meşrubat, perakende, tarım, otomotiv, kırtasiye ve enerji olmak üzere 7 sektörde sürdürüyor. 1950 yılında Yazıcı ve Özilhan aileleri tarafından kurulan Grup, hem rakamsal verileri ve üretim gücü hem de geliştirdiği ve içinde yer aldığı projelerle Türkiye ekonomisinin en büyük itici güçlerinden biri konumundadır. AB InBev, The Coca-Cola Company, Faber-Castell, Isuzu, Kia, Honda, Honda Marine, Kohler, Johns Hopkins Medicine gibi alanlarında dünyanın önde gelen isimleri olan markalarla ve şirketlerle kurduğu ortaklıklarla çok uluslu ve girişimci bir grup olma misyonu doğrultusunda hareket ediyor. Grubun 2022 yılı cirosu 178,0 milyar TL olarak gerçekleşirken, toplam aktif büyüklüğü 182,2 milyar TL oldu.
Çevresel, sosyal ve kurumsal yönetişim kapsamındaki çalışmalarını, Anadolu’dan Yarınlara sürdürülebilirlik stratejisi ile Doğanın, İşin ve İnsanın “yarını” değer alanlarında yönetiyor. Sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde tarım, eğitim, sağlık, spor, kültür-sanat ve turizm gibi pek çok alanda çalışmalar yapan Grup, sosyal kuruluşları Anadolu Vakfı, Anadolu Sağlık Merkezi ve Anadolu Efes Spor Kulübü ile topluma katkılarını duyarlılıkla gerçekleştiriyor.
Global markalar ve çok uluslu şirketlerle ortaklık kültürü, markalı tüketici ürünlerindeki uzmanlığı, geniş bir coğrafyada güçlü bir bölgesel oyuncu olarak sahip olduğu deneyim ve güçlü kurumsal yönetim anlayışıyla, Anadolu Grubu faaliyette bulunduğu her alanda sürdürülebilir bir anlayışla değer katarak hızlı ve sağlıklı büyümesini devam ettiriyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı